پوتین ، درباره رهبر انقلاب:

پوتین ، درباره رهبر انقلاب :

با وجود ایشان خطری متوجه ایران نمی شود

پس از سفر یک روزه پوتین به ایران و سفر وزیر امورخارجه این کشور که به دستور پوتین به ایران آمده بود تا در مورد مشکلات و سنگ اندازی های آمریکا و اسرائیل همفکری و تبادل نظر کند ، برخی منابع آگاه خبری ابعاد دیگری از سفر پوتین به تهران و ملاقات با رهبر انقلاب را فاش کردند.

به گزارش بولتن نیوز به گفته این منابع با توجه به توضیحاتی که مسئولان تشریفات ریاست جمهوری روسیه درباره مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی و جایگاه ولایت فقیه به وی داده بودند وی در طول مسیر خود از روسیه به ایران و از فرودگاه تا مکان استقرار خود مدام از اطرافیان خود می پرسید که من چگونه باید رفتار کنم ؟ وقت ملاقات من با ایشان در چه زمانی است وایشان را چگونه باید خطاب کنم ؟

به گفته یک منبع آگاه این اضطراب پوتین تا به حدی بوده که حتی درخواست می کند که اگر در ملاقات با مقام معظم رهبری عرف بر این است که پابرهنه در دیدار حاضر می شوند وی نیز این گونه و پابرهنه باشد.

بنابر این گزارش ولادیمیر پوتین که هیچ تعلق مذهبی نداشته و شخصی لائیک به شمار می رود پس از دیدار با رهبر انقلاب می گوید: با عنایت به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته ام ، در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت ا... خامنه ای دیده و برایم متجلی شد.

همپنین پوتین پس از ملاقات با رهبر معظم انقلاب ، با اشاره به درایت و تیزبینی های حضرت آیت ا... خامنه ای می گوید : حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم همه سیاستهای ایران توسط اوست.

پوتین همچنین می افزاید : با وجود درایت و هوش رهبری ایران هیچ خطری متوجه ایران نمی شود. من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهورس اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و علمای دینی را که شنیده بودم فهمیدم.

هفته نامه یالثارات الحسین1386/8/16

0 نظرات: